Pályázat

szechenyi 2020 300

Fenntartható városi környezet elősegítése Ajka városában

A támogatás összege: 1.500.000 Ft
A támogatás mértéke: 100%

Tájékoztatás

figyelem s
A hulladékgazdálkodást érintő jogszabályi változások miatt honlapunk folyamatos fejlesztés alatt áll.

A naprakész információkért kérjük, egyeztessen Ügyfélszolgálatunkkal!

Szíves megértésüket köszönjük!

„AVAR AJKA” Városgazdálkodási és Hulladékgazdálkodási Közszolgáltató Nonprofit Kft.

Üdvözöljük az "AVAR AJKA" Nonprofit Kft. internetes portálján!

  • slide2.png
  • slide3.png
  • slide4.png

Hírek

A tevékenység keretében a társaság végzi az Ajka város Önkormányzata tulajdonát képező közterületek kézi és gépi tisztítási és pormentesítési munkáit, valamint a hó és síkosságmentesítési munkákat.

A köztisztasági feladatokat az önkormányzattal évente megkötött szerződés alapján végzi a kft, mint kötelezően ellátandó önkormányzati feladatot. A pénzügyi lehetőségeken belül, a polgármesteri hivatal szakirodája által jelzett igényeket figyelembe véve összeállított ütemezés szerint végezzük a munkát.

A tevékenység során van lehetőség önkormányzati igény szerint közmunkások bevonására.

A hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkákat szintén évente megkötött külön szerződés szabályozza.

Ezen tevékenységi körben végzett munka nagyságrendjét a következő naturális mutatók jellemzik:

  • 384.068 m2 útfelület
  • 82.214 m2 járda
  • 470 db közterületi hulladékgyűjtő ürítése, karbantartása
  • 58 db buszmegálló takarítása.

Parkfenntartás

A társaság 1993-ban kötött keretszerződést a város tulajdonában lévő zöldterületek fenntartási és karbantartási munkáira. A keretszerződésen kívül évente megbízási szerződés készül, melyben az üzemeltetés költségeit, a megbízottnak járó díjat meghatározzák.

A munkavégzés szerződés szerinti minőségi osztályba sorolás alapján történik. Az összes fenntartott, belterjesen gondozott terület: 705.000 m2 . A virágfelület 1.850 m2 , gondozunk 33.000 m2 cserje felületet és külön aktuális évi megrendelés alapján kandeláberekre kihelyezett muskátlikat.

Mivel a tevékenység nagymértékben meghatározza a városképet és a zöldterületek gondozottsága visszahat az idegenforgalmi lehetőségekre, vagy akár a városba betelepülni szándékozó ipari döntéshozók véleményére is, ezért az önkormányzat az utóbbi időszakban jelentősen növelte a parkgondozás színvonalát a szerződéseken, megrendeléseken keresztül.

E tevékenységen belül keressük a lehetőséget az önkormányzati közmunkaprogramokkal történő együttműködésre.

Társaságunknál ügyfeleinknek folyamatosan lehetősége van nyitott hulladéktároló konténerek rendelésére, melyek segítségével az ingatlanoknál keletkező építési-bontási hulladékokat vagy hosszú évek alatt felhalmozódott, megunt használati tárgyakat (lim-lom) lehet elhelyezni és ártalmatlanításra elszállíttatni.

A rendelkezésre álló konténerméretek: 3 m³, 5 m³, 7 m³.

Kérjük, vegyék igénybe szolgáltatásunkat, hogy a hulladék a megfelelő helyre kerüljön!

Ne feledjék: együtt többet tehetünk környezetünk megóvásáért!

Az aktuális konténeres hulladék szállítási díjak megtekinthetőek itt
 

Konténeres szállítás megrendelő lap letölthető innen

Mivel a különböző hulladékfajtákat különböző helyen és módon kezeljük, így különböző a szállítás és ártalmatlanítás díja is. Ezért fontos, hogy már a konténer megrendelésénél tisztában legyenek vele, hogy milyen jellegű, fajtájú hulladék számára rendelik meg konténereinket. Megrendelés során kollégáink készséggel állnak rendelkezésükre és szakmai segítséget nyújtanak, kérjük, forduljon hozzánk bizalommal.

 

Megrendelés:

A konténer megrendelésére Ügyfélszolgálatunkon telefonon, illetve elektronikus úton van lehetőség. A megrendelését kérjük az igénylés előtt néhány nappal előbb megtenni, hogy járataink tervezhetőek legyenek.

Az igény bejelentését követően kiszámításra kerül a konténer díja, melyet pénztárunkban hétköznapokon 9 - 13 óra között készpénzben, illetve átutalással rendezhet. Ezt követően kerül kiszállításra a konténer.

Amennyiben huzamosabb ideig, több konténert igénylő tevékenységet folytat, a szerződés megkötéséhez kérje elérhetőségeinken egyedi ajánlatunkat.

A nyitott konténerek használatáról:

Felhívjuk megrendelőink figyelmét, hogy a kihelyezett konténerek űrtartalma az oldalaikat felül lezáró peremeket behatároló sík alatti térfogatot jelenti. Az e felett, a konténer méretét meghaladó mértékben felhalmozott hulladék szállítása csak balesetveszélyesen, a közúti közlekedés szabályainak megsértésével lehetséges, így ezt nem áll módunkban vállalni.

Tájékoztatjuk tisztelt ügyfeleinket, hogy amennyiben gépkocsivezetőink észlelik, hogy a megrendelt konténer tárolási térfogatától eltérően túl lett töltve, a konténert a többlethulladék megrendelő általi lerakodását követően fogják csak elszállítani. A túltöltés miatt felmerülő többletköltségeket megrendelő köteles megtéríteni.

Ezúton tisztelettel kérjük Önöket, hogy a megfelelő konténerhasználattal biztosítani szíveskedjenek, hogy túltöltés ne forduljon elő, és az ürítési igény kellő időben történő jelzése után zavartalanul elláthassuk vállalt szolgáltatásunkat.

A konténerekbe veszélyes hulladék nem helyezhető el.

Lakossági hulladékkezelés

Az Avar Ajka Kft. alaptevékenységét a kommunális szolgáltatás területén látja el az Észak-balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék-kezelési Rendszer részeként, elsősorban a lakosság részére, illetve ipari társaságok és intézmények számára végzi a kommunális hulladék szállítását, ártalmatlanítását.

A lakosság által igénybe vett hulladékkezelési közszolgáltatási tevékenységet a helyi önkormányzatokkal kötött szerződésekben rögzítettek szerint végezzük. Ez a szerződés szabályozza a gyűjtési napokat, az igénybe vehető edényzetet, a többletszolgáltatásokat és a díjakat is.

Szolgáltatási körzetünk:

{térkép}

Adorjánháza, Ajka, Apácatorna, Bakonyjákó, Bakonypölöske, Bodorfa, Borszörcsök, Csögle, Dabrony, Dáka, Devecser, Döbrönte, Egeralja, Farkasgyepü, Ganna, Gyepükaján, Halimba, Iszkáz, Kamond, Karakószörcsök, Kerta, Kisberzseny, Kiscsősz, Kislőd, Kispirit, Kolontár, Külsővat, Magyarpolány, Marcalgergelyi, Nagyalásony, Nagypirit, Nemeshany, Nemesszalók, Németbánya, Noszlop, Nyárád, Nyirád, Oroszi, Öcs, Pápadereske, Pápasalamon, Pusztamiske, Somlóvecse, Szőc, Tüskevár, Úrkút, Vid, Vinár

Az aktuális önkormányzati rendelet a település nevére kattintva megnyitható.

A hulladék gyűjtése járattervnek megfelelően történik, mely során csak a szabvány hulladékgyűjtő edényben lévő hulladék kerül elszállításra. A keletkező többlethulladék gyűjtése és elszállítása előzetes megrendelés alapján, illetve emblémás hulladékgyűjtő zsákokból történik, melyek megvásárolhatók az Ügyfélszolgálati irodában.

Kukás rendszerű gyűjtőjárat ürítési napjai:

  • Ajka város utcaszintű járatlap letölthető innen,
  • Devecser város utcaszintű járatlap letölthető innen,
  • egyéb települések járatlap letölthető innen

.

A hatályos jogszabályoknak megfelelően, Ajka város magasan beépített területein heti kétszeri, a családi házas kertvárosi területeken, és a többi településen heti egyszeri az ürítési gyakoriság.

Számlázás:

Számlázási rendünk, valamint a hatályos jogszabályoknak megfelelően a lakossági ügyfelek havonta, utólag fizetik meg a hulladékkezelési közszolgáltatás díját. A számlákat egy borítékban az adott negyedév első hónapjában küldjük meg, így egyszerre három számlát kapnak, három különböző időszakra, illetve fizetési határidővel.

Az Észak-Balatoni Térség Regionális Települési Szilárdhulladék Kezelési Önkormányzati Társulás Tanácsa 54/2012 (XII.19.) határozata alapján a hulladékkezelési közszolgáltatást végző konzorcium tagjai a 2012. decemberében alkalmazott közszolgáltatási díjat 4,2 %-kal növelt mértékben alkalmazzák 2013. január 01-től közszolgáltatási területükhöz tartozó településeken.

Az Avar Ajka Kft. gyűjtőkörzetében 2013. évben a lakossági hulladékkezelési díj:

 

Díjtáblázat 2013. év (bruttó, 27% ÁFA-val)

Tétel

Alapdíj/Ürítésidíj

Edényméret (l)

50-60

70-80

110-120

Gyűjtés-szállítás

Alapdíj

                 135   

                  135   

                   135   

Ürítési díj

                 106   

                  141   

                   211   

Alapdíj + Ürítési díj (Ft/edény)

           241   

            276   

             346   

Hulladékfeldolgozó létesítmények üzemeltetése

Alapdíj

                 126   

                  126   

                   126   

Ürítési díj

                   98   

                  131   

                   197   

Alapdíj + Ürítési díj (Ft/edény)

           224   

            257   

             323   

Összesen

Alapdíj

                 261   

                  261   

                   261   

Ürítési díj

                 204   

                  272   

                   408   

Alapdíj + Ürítési díj (Ft/edény)

           465   

            533   

             669   

Havi díj (4 ürítés esetén)

1 946 Ft

2 215 Ft

2 758 Ft

Havi díj (5 ürítés esetén)

2 150 Ft

2 487 Ft

3 166 Ft

Lakatlan ingatlanok havi bruttó alapdíja: 1128.- Ft


Lakossági szerződéssel kapcsolatos információk:

  • Új szerződő bejelentése


Gyűjtőkörzetünk területén újonnan épült ingatlanon, vagy új beköltözés esetén szerződéskötés az igénybejelentő adatlap kitöltésével és ügyfélszolgálatunk részére történő eljuttatást követően történik. A szolgáltatást a bejelentést követő első ürítési napon indítjuk.

Igénybejelentő lap letölthető innen

.

  • Szerződésmódosítás


Érvényes szerződés módosítása edényméret-, névváltozás, fizetési mód változása esetében, a szerződésmódosítás adatlap kitöltésével és részünkre történő eljuttatásával lehetséges. A szerződés a bejelentést követő hónap első napjától kerül módosításra.

A szerződésmódosítási adatlap letölthető innen

  • Lakatlan ingatlan, szüneteltetés bejelentése

A hatályos önkormányzati rendeletek alapján azon az ingatlanon, amely 90 napnál hosszabb ideig lakatlan és a lakatlanság tényét előre, legalább 15 nappal korábban, írásban bejelentik a Szolgáltatónak, lehetőség van a szolgáltatás szüneteltetésére. A szüneteltetés időszaka minimum 90 nap, maximum egy év lehet. Az ingatlantulajdonos a használaton kívüliséget utólagosan a mentesített időszakra vonatkozó víz vagy elektromos áram elszámoló számlával, legkésőbb a következő év április 20-ig igazolja a részünkre. Igazolás hiányában a lakatlan státuszt megszüntetjük és a hulladékszállítást visszamenőlegesen kiszámlázzuk.
Ha ismételten életvitelszerűen használatba kerül az ingatlan, a szolgáltatás indításához az igényt előre, írásban kell jelezni Ügyfélszolgálatunk felé.

A lakatlanság, szüneteltetés bejelentőlap letölthető innen

  • Tulajdonos változása

Tulajdonos változás, vagy egyéb ok esetén, ha változik a közszolgáltatás igénybevételére kötelezett személye, úgy e változást az érintettek együttesen kötelesek bejelenteni az Ügyfélszolgálaton. E bejelentés elmulasztása esetén a kötelezettség teljesítéséig terjedő időszakra az eredeti tulajdonos közszolgáltatási díjfizetési kötelezettsége áll fenn.

A tulajdonos változását bejelentőlap letölthető innen

Közszolgáltatási tevékenységünket a szerződött önkormányzatokkal szoros együttműködésben végezzük, ezért a szerződésekkel kapcsolatos minden változáshoz az önkormányzat igazolása szükséges.

Számlázással, szerződéssel kapcsolatos kérdéseivel keresse elérhetőségeinken Ügyfélszolgálatunkat, ahol ügyintézőink készséggel állnak rendelkezésére.

Lomtalanítás

Működési területünkön a kommunális hulladék rendszeres begyűjtésén kívül egyéb hulladékbegyűjtési akciókat is szervezünk. Ide tartozik az évenként 1 alkalommal megrendezésre kerülő ingyenes lomtalanítás.

Lakossági lomtalanítás:

Ajka és Devecser város területén a lakosság részére, családi házas övezetben, háztartásonként előzetes bejelentés alapján a kuka ürítési napokon biztosítjuk ezt a lehetőséget március 1-től november 30-ig terjedő időszakban évente egyszer.
A lomtalanítási igénybejelentéseket ügyfélszolgálatunkon, elérhetőségeinken tehetik meg az ingatlantulajdonosok. Munkatársaink csak az előre bejelentett címekről szállítják el a lomot.

További településeinken a helyi önkormányzattal közösen kerül megszervezésre és lebonyolításra a lomtalanítás, amelynek keretében évente egyszer, egy előre meghirdetett napon lomtalanítjuk a település minden, az igénybevételre jogosult háztartását.
A lomtalanítás ebben az esetben is március 1 és november 30. között kerül lebonyolításra.


Társasházi lomtalanítás:

Ajka belterületén a magasan beépített területen a társasházaknak előzetes egyeztetés alapján lomtalanítás céljára, a társasház által kommunális hulladék gyűjtésére rendszeresen használt 1.100 literes konténerek darabszámával megegyező darab 7 m3 konténert biztosítunk.

Mi is tekinthető lom hulladéknak?

Lomhulladéknak tekinthető a háztartásokban életvitelszerűen keletkezett lakossági darabos hulladék, amely mérete vagy egyéb tulajdonsága miatt nem helyezhető el a mindennap használt gyűjtőedényben (kukában).

Néhány példa a lomhulladékra: bútordarabok, asztal, szék, ágy, ágybetét, matrac, bőrönd, szőnyeg, szőnyegpadló, játékok, kerti bútor, háztartási edények, tárolóeszközök.

Nem helyezhető ki: ömlesztett anyag, építési-bontási törmelék, rothadó anyag (élelmiszer, növényi maradék), állati eredetű hulladék (állat tetem, trágya, alom), elektronikai hulladék, veszélyes hulladék (akkumulátorok, elemek, gyógyszermaradék, növényvédő szer maradék, gép, járműbontási alkatrészek stb.).